16 May, 2018 @ Milan, Italy
[ENG]
The practice of organising an event transcends the pragmatic aspect of coordinating a team: you are building a new space, and every decision you make should mirror your values. This talk focused on the five-year experience in curating Game Happens, an international festival which proudly presents itself with a manifest and a code of conduct; we need to take full responsibility about the meaning of the artefacts we produce and highlight as creators and curators. In a world fascinated with clicks, likes, and views, we need to focus on the impact of our work.
An event presented by the Master of Arts in Game Design at IULM University.
Speaker
Marina Rossi (Game Happens)
Additional Links

[ITA]
L’impatto della curatela
L‘organizzazione degli eventi trascende gli aspetti più pragmatici del lavoro di coordinamento: si tratta di creare un nuovo spazio e ogni decisione assunta dal curatore deve rifletterne i valori fondamentali. Questa presentazione è stata dedicata al processo di organizzazione di cinque edizioni di Game Happens, un festival internazionale dedicato al game design che si presenta con un proprio manifesto e un codice di comportamento: occorre assumersi la piena responsabilità degli artefatti che produciamo e proponiamo come creatori e curatori. In un mondo affascinato dai clicks, dai likes e dalle views, è indispensabile prestare la massima attenzione all’impatto del nostro lavoro.
La lecture è parte del ciclo Game Talks 2018, una serie di incontri organizzati dal Master of Arts in Game Design presso IULM.
Speaker
Marina Rossi (Game Happens)